داشتن دندان زیبا و لثه سالم

استفاده از مسواک و نخ دندان

دندانپزشکان همیشه استفاده از مسواک و نخ دندان و همچنین دهان شویه را تاکید کرده اند.

پس از پایان مسواک زدن هم بهتر است از دهان شویه آنتی باکتریال برای از بین بردن پلاک های باقی مانده کمک گرفت.

استفاده از خلال دندان

خلال دندان میتواند برای بیرون آوردن ذرات غذایی از میان دندانها موثر باشد، اما استفاده از خلال دندان باید کاملا آرام انجام بگیرد. ضمنا باید بدانید که نخ دندان نسبت به خلال دندان برتری دارد و بهتر با پلاک های مخرب مقابله می کند.

مسواک را به موقع تعویض کنید

برس مسواک به مرور زمان فرسوده می شود، پس برای آنکه دندانهای عزیزتان را سالم نگه دارید، باید مسواکتان را هر 3 تا 4 ماه تعویض کنید. اگر هم به بیماری خاصی مبتلا شدید، بهتر است مسواک را در پایان دوره ی بیماری تعویض کنید تا مانع از آسیب رسانی میکروب ها به دندان و لثه شوید.

نکاتی کلیدی برای داشتن دندانی زیبا و سالم

لبنیات بخورید

پروتئین های کازئین و وی که در پنیر وجود دارند، می توانند مینای دندان را در بهترین وضعیتش نگهداری کنند چون روند از بین رفتن مواد معدنی دندان را کاهش می دهند. علاوه بر این نکته مهم، پنیر حاوی کلسیم است که عنصری حیاتی و سازنده برای دندان ها محسوب می شوند. اضافه کردن ویتامین D به رژیم غذایی را هم فراموش نکنید. برخی از ترکیبات غذایی حاوی ویتامین D عبارت اند از: شیر، زرده تخم مرغ، ماهی و …

رسیدگی به زبان را فراموش نکنید

هر بار که مسواک میزنید، حتما برای تمیز کردن زبانتان هم وقت بگذارید، تا نفس خوش بویی داشته باشید. زبان شما می تواند بستر مناسبی برای باکتری های بوی زا باشد در نتیجه پاکسازی روزانه زبان برای مقابله با این ترکیبات بد بو مهم است. برای انجام دادن این کار می توانید از مسواک های استانداردی که دارای زبان شور هستند استفاده کنید و یا ابزار های مخصوص لایه برداری و پاکسازی زبان را خریداری کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *