تفاوت کامپوزیت ونیر و لمینیت

کامپوزیت و لمینیت

در ابتدا باید بگوییم که انتخاب نوع درمان کامپوزیت ونیر و لمینیت باید با معاینه ی دندانپزشک با توجه به شرایط دندانها صورت بگیرد.دانستن این تفاوت ها فقط برای اطلاعات شماست و دلیل بر بهتر و بدتر بودن هیچکدام از درمانها نیست و تصمیم نهایی انتخاب این درمانها بر عهده ی دندانپزشک است.

تفاوت کامپوزیت ونیر و لمینیت

کامپوزیت

درمان خیلی مناسبی برای ترمیم و تغییرات جزئی مثل لب پر شدن دندانها، فاصله های کم و … هستند.اینکه در حین درمان کامپوزیت دندان ها تراش داده بشوند یا نه به دندانپزشک شما و پلن طرح درمانی که برای هر فرد متفاوت است، بستگی دارد.درمان کامپوزیت طی یک یا دو جلسه توسط پزشک انجام می شود. کامپوزیت مقداری رنگ پذیر است پس باید مصرف قهوه و مواد غذایی رنگی کم تر شود. کامپوزیت قابل ترمیم است و اگر شکستگی رخ دهد دکتر همان موقع میتواند آنرا ترمیم کند.

لمینیت

از جنس پرسلن هستند حدود 5/0 میلی متر قطر دارند و در این درمان دندانها حتما به تراش نیاز دارند. مدت زمان درمان حداقل دو تا سه هفته طول می کشد. لمینیت ها به نسبت کامپوزیت ها مقاومت و طول عمر بیشتری دارند ( کامپوزیت 7/6 سال و لمینیت 10 سال ). لمینیت ها قابل ترمیم نیستند و اگر بشکنند باید کامل عوض شوند لمینیت ها در برابر لکه های رنگی مقاومند و ظاهر طبیعیتری نسبت به کامپوزیت ها دارند.

افزودن متن مورد نظرتان اینجا کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *